РОЗРОБКИ ВИХОВНИХ ЗАХОДІВ

Сценарій агітбригади
«Молодь Марганця обирає життя»

 (Пташки співають, сонечко встає над Землею, голуби літають.)
1. Земля — планета голуба й красива,
І для усіх землян — великий дім,
В якому стільки щастя, стільки дива,
І ми повинні мирно жити в нім.
2. Це світ, що називається Земля,
Це світ, живу в якому я,
Світ, який пізнати так важливо,
Бо жити в ньому хочеться щасливо.
                                            (Звучать тривожні мелодії.)
3. Клич Землі, як дзвін, тривожний лине
над Землею.
І гуде тривожно майбуття:
    Люди світу, будьте небайдужі,
    Збережіть життя!
Всі. Збережіть життя!
4.  Це життя зелене і прекрасне
Можете ви легко загубить,
Якщо не зумієте ви вчасно,
Цю страшну хворобу зупинить.
5.  XXI століття — це не лише століття майбутнього, це століття страху і поспіху.
1.      Людино, як душа твоя багата!
Здійми з молитвою ти очі в неба вись.
Людино! Зупинись! Стань, зупинись!
Всі. Зупинись!  XXIстоліття!
1.       Ми переступили його поріг.
2.       Чим зустріло воно нас?
3.       СНІД!
4.       Паління!
5.       Алкоголь!
1.       Наркоманія!
Всі. Хто винен?
2.       Хто винен?
Всі. Ми самі! Люди!
3.       Було в історії людства багато траге­дій, епідемії віспи, чуми. А зараз над
планетою кружляє «біла смерть», яка виносить із життя мільйони людей.
4.       Подумати тільки: «біла смерть»! Де взялась вона серед ніжності, чистоти,
вірності, безгрішності — адже саме це символізує білий колір...
5.       Біла смерть! Де взялась вона серед біло­го снігу, білого дня, білого світу, білого
вірша, білої троянди і білого вальсу?
1.       Все починається в житті з малого.
2.       З зернини хліб, із паростка плід.
3.       А нам, щоб стати на брудну, слизьку дорогу,
Достатньо буде захворіти лиш на СНІД!
4.    Що це за така чума?
1.       В — вірус
2.       І — імунодефіциту
3.       Л — людини.
4.       С — синдром
5.       Н — набутого
1.       І — імунного
2.       Д — дефіциту.
3.       Ми закликаємо!
Всі. ВІЛ/СНДу — ні! Життю, здоров'ю —так!
1.       СНІД — горе, безнадія... Смерть.
2.       СНІД — це трагедія життя, втрачене майбутнє. Це вирок і надія...
3.        СНІД — втрата волі.
Всі. Увага!
4.        Ми живемо в епоху ВІЛ/СНІДу.
5.    ВІЛ-інфекція охопила всю земну кулю.
 1.   Нею інфіковано понад 50 млн. людей.
 2.   Більше 20 млн. вже померли, з них біль­ше 4 млн. — діти віком до 15 років.
 3.    1981 рік—зареєстрований перший випа­док захворювання на СНІД у США.
4.       1987 рік — перший ВІЛ-інфікований в Україні.
5.       1988 рік — зареєстрована перша смерть від СНІДу.
1.       СНІД намагається забрати життя енер­гійних, молодих, красивих і талановитих.
2.       Упродовж кількох останніх років Укра­їна, на жаль, продовжує лідирувати
в Європі за темпами поширення ВІЛ/СНІДу та наркоманії.
3.       Якщо ситуація не поліпшиться, то кількість ВІЛ-інфікованих у 2010 році
може зрости до 1,5 млн.
4.       Ми хочемо достукатись до сумління кожного!
5.       Відкрийте двері!
1.        Відкрийте очі!
2.        Відкрийте вуха!
3.        Відкрийте душу!
4.        Не будьте байдужими!
Всі. Бо над планетою кружляє «біла смерть».

                               (Пісня на мелодію «Наша служба».)

СНІДу «ні» — ми разом скажемо усі,
І чекаєм на підтримку звідусіль.
Якщо знати і виконувати все,
Щоб не захворіти,
То не буде ані горя, ні біди,
І забуде нас хвороба назавжди —
Тільки б захотіти.
Ми благаємо, любіть своє сім'ю,
Збережіть її від страху і жалю,
Будьте твердими у справах і думках
Тільки у хороших.
Не давайте вас зламати й підкорить
Бо на світі треба гідно всім прожить.
Кожен з вас це може!

Всі. Пам'ятайте! ВІЛ передається:
5.   При статевому контакті!
1.       При користуванні гострими предмета­ми, на яких виявлена кров інфікованої людини!
2.       При переливанні крові!
3.       ВІЛ передається плоду від інфікованої матері!
Всі. ВІЛ не передається:
4.       Через одяг!
5.       Рукостискання, обійми, поцілунки!
1.       Спільне користування фонтанчиком для питної води, посуд, їжу!
2.       Чхання та кашель!
3.       Через домашніх тварин, укуси комах!
4.       Монети та паперові гроші!
5.       Рушники, мило, мочалку!
1.    Плавання в басейні, спортивні зна­ряддя!
В сі. Чи можливо вилікувати цю страшну хворобу?
В с і. На жаль — ні!
2.       Лікарі всього світу ведуть пошуки вак­цини — проте безрезультатно!
3.       ВІЛ — це вирок, що не дає шансів на одужання, але ми можемо допомогти...
В с і. Продовжити життя!
Всі. Бережіть у собі людське! Будьте толе­рантні!
4.    Ставтеся з розумінням до ВІЛ-позитивних!
5.    Подаруйте їм:
Всі
Підтримку! Розуміння! Свою безкорисливу дружбу!
1.       Зупинись!
2.       Задумайся!
3.       Опам'ятайся!
Всі. Наше здоров'я — в наших руках!
4.       Нам є з чого вибрати!
5.       Нам є де застосувати свою молодість, енергію, талант!
1.   Ми вибираємо:
Всі Спорт! Музику! Танці! Життя!
Всі. Ми за здоровий спосіб життя, за життя без СНІДу!
Всі. Тож будьте здоровими і щасливими!
(Пісня «Врятуй життя»)
Учениця заспівує, учні співають приспів, підні­мають повітряні кульки на яких написані вислови Здоров'я! Щастя! Любові! Миру! Злагоди! Добра! Спокою! Толерантності! Кидають їх в зал.



Сценарій Свята Першого дзвоника

Я:  Доброго ранку, гімназіє! Доброго ранку дорогі діти, вчителі, батьки, гості!
            Ми раді всіх вас вітати на нашому чудовому шкільному подвір’ї.

1. Розквітають посмішки навколо,
Радісно луна веселий сміх. ­
Це моя
гімназія найкраща 
Зустрічає школярів своїх.

2. Перший дзвоник - щаслива сльоза
На обличях у мами і тата.
Перший дзвоник - пора золота,
Йдуть
в гімназію хлопці й дівчата.

1. Для когось цей навчальний рік буде останнім і вирішальним, він покладе межу між дитинством, шкільними роками і дорослим життям. А для когось свято Першого дзвоника буде справді першим у житті.

2. Музики багато, урочисте свято,
Дзвоник чародійний серце звеселить.
Зустрічайте, друзі, першачків завзятих,
Що кордони літа дружно перейшли!

Я:  Сьогодні в наш дружній учнівський колектив вільється гомінке поповнення - першокласники.  А в далеку і цікаву мандрівку їх поведе прекрасний  учитель, добра і лагідна, як матуся (П.І.Б. учителя) та її вірна, надійна помічниця, така ж добра і така ж привітна ( П.І.Б. вихователя). Зустрічайте їх. Вітайте оплесками

1            (Під звуки музику заходять  першокласники)

Я:   Ось вони – наше майбутнє, наша зміна. Любі першокласники! Ви з радістю прийшли до нас, то ж нехай цей день запам’ятається вам на все життя.
2  Пісня
1. Нехай на нас чекають добрі зміни!
У наших свят традиція одна:
Підняти прапор України!
Хай Гімн держави зараз пролуна!

Я:  Право підняти Державний Прапор України надається кращим учням гімназії.

                              3   Звучить Державний Гімн
Я.  Вільно! Свято Першого дзвоника оголошується відкритим !

Я:  За традицією перше слово для привітання я надаю  директору гімназії

2.На свято Знань і влітку ми чекали.
Знов вересень нас дзвоником зустрів.
До нас шановні гості завітали,
Щоб зараз привітати школярів!

Я: давайте привітаємо наших гостей…

 (Виступ гостей.)

Я: прийміть у подарунок український танок  

                                           4 Танок

1. Першої вчительки слово,
Де б не стелилась нам путь,
Так, як і матері мову,
Нам у житті не забудь.

Я: Слово для привітання надається…

2. Дорогі першокласники!
Хай з легкої отчої руки
Путь проляже вам у знань країну,
Гордо й впевнено крокуйте, малюки,
Ви для мам і тат – надійна зміна.

1.Ніжні й добрі слова  приготували для вас, діти, ваші батьки, серця яких б'ються сьогодні схвильовано: вони теж починають все з 1-го класу.

Я:  запрошую до мікрофона …

Я.  Я бачу, як час від часу ви поглядаєте на першокласників. Але вони не тільки гарнесенькі, а й розумні і хочуть теж нам щось сказати!!!! Тому я з радістю запрошую до слова першокласників….              
Виступають 1 - класники.

2У святкові дні завжди приходять вітальні телеграми. Ось і до нас у гімназію надійшли поздоровлення від казкових героїв, адресовані першокласникам і всім гімназистам.
5  Звучить музика. Виходять казкові герої:
Попелюшка, Буратіно, Ромашка.
1.А до нас йде знову гість.
Гість цей — винуватець свята,
Звикли ми його чекати.
         (Входить Новий навчальний рік.)
Навчальний рік 
Так, я мандрувати звик!
Я — Новий навчальний рік!
Я бажаю вам наснаги,
Добрих успіхів, відваги,
Славних перемог чимало,
Вчитись — на 12 балів!
А для вчителів — терпіння,
Щастя, творчого горіння,
Розкладів уроків зручних,
Працьовитих, вдячних учнів!

2.Добре, дякуємо дуже!
Але зараз, любий друже,
Нам послухати вже час
Випускний наш, старший клас...

1.Ти для них — останній
Рік любові, сподівання,
Дружби, іспитів складних!

Навчальний рік.
Що ж, послухаємо їх...

 Я: а нашим випускникам є що сказати. 
Виступ 11-класників
          
      6   (Звучить музика. Вручення подарунків першокласникам.)

Я: любі 1-класники, прийміть у подарунок ще й
                7    Пісню – настанову у виконанні…
Я: У нас є ще одна прекрасна традиція:  ПОСВЯТА УЧНІВ 5 кл. в ГІМНАЗИСТИ,  тому я надаю слово Президенту гімназії  

Президент: (  читає клятву – учні повторюють «Клянусь» )
Я:  Я запрошую учнів 11 кл. вручити  5-класникам  ЗНАЧОК – відзнаку гімназиста                                      
8          Музика
2.Шкільне життя...
Неважко зрозуміти,
Щоб потім бути з успіхом на «ти»,
Невтомна праця, досвід і освіта —
Стежки до будь-якої висоти!

1.І хай у світі стались певні зміни,
Багато є проблем і запитань.
Але слова «освічена людина»
Не гірші різних титулів і звань!

2.Хто ж присвятив життя шляхетній справі?!
Хто докладав зусилля чималі?!
Порадники — вимогливі й ласкаві —
Зі святом, любі вчителі!

Я:     Шановні вчителі! Прийміть щирі вітання та квіти від своїх учнів
                              
              9   Звучить музика. Учні вручають квіти вчителям

1.Хай буде всім нам день оцей, як свято,
Хай буде щастя в серці у батьків.
Хай дзвонить дзвоник радісний, завзятий,
Хай буде радість вищою від слів.

Я:  Право сповістити про початок нового нав­чального року надається  учням 1-го классу                
(Лунає дзвоник).

Я: Увага! Під Державний Гімн України струнко!
             
                                               3   Звучить Гімн

Я: Свято Першого дзвоника оголошую завершеним. Почесне право 1-ми зайти до гімназії цього святкового дня надається першокласникам разом з випускниками.

                                            10  музика  ВИХІД 



Сценарій Свята Останнього дзвоника
1 вед. Почну поему про останній дзвоник.
Що в ньому?
Знань важкі і пишні грона.
Що в ньому?
Ви і ваші поривання.
Що в ньому?
Сум і музика прощання

2 вед. Почну поему й відшукаю слово,
З якого варто розпочати мову.
Що в ньому? Сміх і звуки гомінкі,
І досвід літ.
Воно – «випускники»

Я:  Дорогі учні, вчителі, батьки! Шановні гості! Сьогодні в нашій гімназії радісне і одночасно сумне свято «Останнього дзвоника». Востаннє продзвенить він для наших випускників і покличе їх у незвідану дорогу майбутнього.

1 вед. Під рушниками – оберегами
           Хай перший ваш проляже шлях!
           Нехай біжить він не по тернах
           А по квітуючих полях! 
1   МУЗИКА

Я:   Давайте бурхливими оплесками зустрінемо випускників 2015 року!                                 
Їх, разом з батьками, в щасливе доросле життя  проводжає   
перша вчителька та класний керівник.
Я:  Серед випускників учасники та переможці міських та обласних олімпіад,  медалісти, кращі спортсмени гімназії , активні учасники шкільного життя.
Я:  А щоб наші 11-класники були справжніми випускниками, 1-класники подарують їм стрічки!

Я:  Гімназіє, рівняйсь! Під державний прапор України стояти струнко!
Право підняти Державний Прапор України надається кращим  учням гімназії. 
2   ЗВУЧИТЬ  ГІМН

Я: Вільно! А зараз я оголошую, що урочисту лінійку, присвячену святу Останнього дзвоника ВІДКРИТО!!!!!!

2 вед. Посивіли берізки в дворі
Заглядають у класи крізь шибки
І під сонячний сміх дітвори
Ріки часу спливають так швидко

1 вед. Підходить урочиста мить
     Яку не можна пропустить
     Коли поважно і сердечно
     Директор привітає всіх!

Я: Слово для привітання надається директору   гімназії.

2 вед. В нашій дружній родині,
Що гімназієй зветься,
Є присутніми гості,
Бо так здавна ведеться

1 вед. Ми їх бачити раді
На нашому святі,
Бо на теплі слова
Наші гості багаті
Я: Слово для привітання надається
(Виступ гостей)

3 Фанфари

2 вед.  Я чую вже фанфар знайомий звук!
До нас йде Королева всіх наук!
У нас є звичай і він буде існувати:
Щороку королеву обирати!

Королева наук
Увага! Слухайте! У цей святковий час
Я королівський проголошую указ:
«Хай знають всі — родина вся шкільна —
Найкращих наших учнів імена,
Які читають добре і малюють,
 Безпомилково пишуть і рахують,
Що докладали розуму і рук      
До праці  гімназії, до всіх наук».
І дійсно працювали добре діти,
Ми вирішили їх нагородити!   

Я:  Дійсно, нашій гімназії  є чим пишатися. Це – наші успіхи, наші досягнення. Я, звичайно ж, говорю про гордість гімназії, радість та надію батьків, -  наших відмінників.
Тому слово для нагородження я надаю заступнику з НВР.          
           
(НАГОРОДЖЕННЯ )
Королева
Як  королева всіх наук вас добре знаю,
Та зараз повноваження складаю...
Вже рік пройшов навчальний — так і є!
Скінчилося правління вже моє.
І ми здійснили подорож на славу
В країну знань — веселу і цікаву.
Любили ви володарку свою.
 Та зараз справи я передаю!
Всі знають: як закон мої слова —
Отож, є королева вже нова!

Віддає свою стрічку з написом новій королеві.
Нова королева         
Ваша Величність, дякую Вам дуже,
Бо я до справи, дійсно, не байдужа
І обіцяю плідно працювати,          
Щоб нагороди вашим учням мати,
 Та це вже, певно, у майбутній час,
А зараз буде перший мій указ:
«До іспитів готуйтеся сумлінно,
Щоб скласти їх на «добре» і «відмінно»,
Забороняю слово це — «Підказка»!
Оце і все! Виконуйте, будь ласка!»
І  дай вам, доле, світлий шлях широкий,
Випускники 2015 року.

1 вед Ми повертаємось в цій оповіді знову
До нашого героя головного
Це випускник. Із хвилюванням він
Чекає грандіозних перемін

2 вед Його прийшли підтримати на свято
І вчителі, і мама й тато
Але спочатку, всі такі хороші,
Випускників вітають наймолодші.

1 вед Надія гімназії – наші малюки
Цю мить вони чекали довгий час!
Увага! Слово має перший клас!

(Виступ першокласників)

Я: шановні випускники, прийміть у подарунок   
                                           4  ТАНОК

2 вед. Випускники! Ми надаємо слово
Тим, хто вам дав колись наук основу,
Хто поруч був, як ви були малі.
Тож слово кажуть ваші вчителі.

Я: Слово для привітання надається першому вчителю
Я:  слово має класний керівник
Я: для усіх присутніх звучить пісня
                      5  Пісня  
1 вед Немає у минуле вороття
 Та для матусі й тата ви – назавжди діти
  Із ними разом сходинки життя
  Долати легше, двері всім відкриті.

2 вед В майбутньому надія в них на вас
  Бо їх продовження – це ви одні-єдині.
  Батьки вітають в цей святковий час
   Своїх дітей – випускників однині.

Я:  Від імені батьків надаємо слово
Я:  прийміть у подарунок  
                                               6   ПІСНЯ 5 кл.

1 вед. Ось настав він, цей день – день прощання з гімназією. І ми дійшли всі до основного. Випускникам ми надаємо слово.

(Виступ випускників)

Я: Шановні вчителі! Прийміть в подарунок найкращі квіти від своїх учнів

                       7   Музика  ( діти дарують вчи­телям квіти.)                                     

Я:  Давайте дружніми оплесками запросимо випускників на їхній прощальний вальс                                      
                                               8 ТАНЦЮЮТЬ ВАЛЬС  

2 вед Дитинство ваше вже пішло тихенько.
Самі ви ще цього не зрозуміли.
І кульки в небо відпустили ви легенько,
Щоб ваші мрії теж у вись злетіли.

1 вед Щоб наближати щасливі хвилини,
Розпис зірок, доброти торжество,
Міст до Майбутнього вже перекинуто,
Дзвоник Останній – ось назва його!

2 вед. Зараз продзвенить особливий дзвінок, не схожий ні на один, який звучав у цьому навчальному році. Він, як рубіж між дитинством і дорослим життям. Це останній шкільний дзвінок для наших одинадцятикласників.

Я:   Право дати останній дзвінок надається учню 11 класу
 та учениці 1 класу
Останній дзвоник на фоні
9  Пісня 11 кл.

1 вед. Ось срібний голос дзвоника лунає,
           Випускників останній кличе раз,
           В однім пориві всі серця єднає.
           Щасливо друзі, всім у добрий час.

Я:  Право першими вийти зі шкільної лінійки надається випускникам разом з першокласниками.
             
11  ( Лунає МУЗИКА, всі виходять )



До Дня Чорнобильської трагедії
                                  Пісня «Україна» 1 к-т + приспів

1.         Україна! В паростках надій
Із широкою, як степ, душею.
В думі і сивій волі молодій
Переймаюсь долею твоєю.

2. Україна… Золота, чарівна сторона. Земля, рястом уквітчана, золотом закосичена, чудова, багата, мальовнича земля. Хіба є на світі щось краще за миле серцю довкілля, хіба є щось на світі дорожче за Вітчизну?
                                           Дзвін колокола  

3.  Але, дзвенить екологічний дзвін. Тривогою та болем наповнені його звуки. Болем за нашу землю, яку зрошують смертоносні кислотні дощі, за отруєні хімічними відходами ріки, за небо з озоновими дірами. Тривогою – за майбутнє життя.
            Стогне дзвін. Та найгіршими нотами звучать у ньому голоси Чорнобиля.
Чорнобиль… Нині це слово знає весь світ. Чорнобиль – це мука і трагедія, це подвиг і безсилля, це пам'ять, це наш нестерпний біль.

4. Ти відомий сьогодні кожному –
Не ім’ям своїм, а бідою.
Тією вулицею порожньою,
Мутною прип’ятською водою…

5. Чорною плямою стала на нашій блакитній планеті чорнобильська катастрофа.

1. Виповнюється сумна річниця Чорнобильської катастрофи. Біда, яка сталася вночі 26 квітня 1986 року неподалік старовинного містечка Чорнобиля, назавжди залишиться в пам’яті людей як застереження того, що науково-технічний прогрес може приносити й гіркі плоди.

2. Не можна про це не казати,
Мовляв, це було вже давно.
Перед очима батько-мати,
І Україна, і Дніпро.
Не можна ні про що мовчати,
Горить тривогою чоло…

3. Чорнобиль – це катастрофа, що була спричинена руйнуванням 4-ого енергоблоку атомної електростанції. Приблизно о 2 годині 26 квітня 1986 року на Чорнобильській АЕС стався вибух, який повністю зруйнував реактор. Будівля енергоблоку частково обвалилася, почалася пожежа. Ситуація погіршувалася ще й тим, що в зруйнованому реакторі продовжувалися неконтрольовані ядерні і хімічні реакції, в наслідок яких відбувалося зараження великих територій радіоактивними елементами.
            Катастрофа вважається найбільшою за всю історію ядерної енергетики як за кількістю загиблих і потерпілих від її наслідків людей, так і за економічним збитком. 

4. Подій могло б не бути тої ночі,
А скільки сили віддано й життів
За те, що хтось там, десь там був не точний,
За те, що хтось у чомусь поспішив.     

5. Для всіх, хто хоч якось причетний до трагедії Чорнобиля, життя поділилося на дві частини: до 26 квітня та після.

1. У кожного часу свої герої. У зоні безпеки не потрібно було мчать крізь град куль, кидатись грудьми на амбразуру, йти на повітряний таран. Так, цього не вимагалось. Але тільки в прямому значенні, у переносному – треба було набагато більше.

2. Люди зіткнулися з ворогом, страшнішим за озброєного агресора, і навіть за чуму, повінь, землетрус. Цього ворога не побачиш, не відчуєш. Він жорстокий, хитрий, смертельно небезпечний.
3.  Першими до реактора через кілька секунд по тривозі прибули пожежники з охорони АЕС. Вони ринули у вируюче полум’я – у смертельну радіацію – не за наказом командира, а за законом совісті. Рятували станцію і людей, не думаючи про себе, хоча добре усвідомлювали небезпеку.
             Це був смертельний бій, з якого хлопці вийшли переможцями. 28 чоловік двох караулів затулили собою не тільки станцію, а й Європу.

                                Фон   Музика      Пісні «Пам'ять»
4. Хто ті хлопці, які пішли в безсмертя, подарували нам життя. Це – герої Радянського Союзу, лейтенанти Володимир Правик і Віктор Кібенок,  сержанти Микола Титенюк та Володимир Тищура, Василь Ігнатенко, Микола Ващук та інші…

5. У ліквідації наслідків аварії брали участь понад 200 000 ліквідаторів.

1. Ті, що згоріли в огні
В перші хвилини двобою,
Землю прикрили собою,
Як наші діди на війні.
Не залишили пости,
Мужньо стояли на герці.
Пам’ятник їм вознести
Треба у кожному серці.
                            
2. Суворий іспит тримали всі: пожежні, будівельники, медики, спеціальні частини хімічного захисту, вертольотчики, підрозділи міністерства оборони.
            Вдячна пам'ять народу про героїв житиме вічно. Всі вони молоді, мало прожили, але так багато зробили!  
                                                   Пісня  «Пам'ять» 1 к-т + приспів
3. Розвіяло дим неквапливе світання,
Сконав і вогонь на страшнім рубежі.
Вклонімось героям в святому мовчанні,
І пам'ять про низ назавжди збережем.

Вшануємо пам'ять загиблих хвилиною мовчання          

                                              Хвилина мовчання

4. Минули роки, але біль не втихає. Аварія залишила чорний слід у природі та долі людства. Ми повинні робити все можливе для того, щоб ніколи не повторилося подібне, щоб небо було чистим і безхмарним, щоб шуміли ліси, цвіли сади та співали птахи.

5. За днями дні – минув повільно рік,
За днями дні – і другого немає.
Нехай же лихо наше проминає
І в світі не повториться вовік.

1. Хай стане мир міцнішим у стократ,
Хай над землею чисте небо буде.
Чорнобиль – попередження, набат,
Його уроків людство не забуде!

2. Так, час мине, і землю ми загоїмо,
І люди повернуться в хати.
Але ж коли ми цей урок засвоїмо,
Що, йдучи усесильно до мети,
Не треба забувати про озони,
Про землю й води,
Жита срібний дзвін?
Ніколи омертвілі зони
Нащадкам не залишимо своїм…

                                                         «Україна»  

       
Козацькі забави 
Програма конкурсу
1-й учень.
Історія України — це зна­чним чином історія визвольних воєн Запорізького козацтва. Визначаючи у боротьбі кордони своєї держави, від краю до краю, наші предки зі в руках визначали історію України. Вони ство­рили велику державу над берегами Дніпра та визначили її кордони бід Карпатських гір до Кавказу, від Чорного моря до північних лісів.
2-й учень.
Запорізька Січ — це неповторне і легендарне явище історії України. Ось як про неї писав Гоголь: «Так ось вона, Січ! Ось те гніздо, звідки вилітають усі ті горді й дужі, як леви! Ось звідки розливається воля і коза­цтво на всю Україну!».
3-й учень
Козаки — це сильні люди!
Козаки — безстрашні люди!
Козаки — борці за волю!
За народну щасливу долю!
4-й учень.
Жили козаки куренями так, як ви у школі своїми класами. У кожному курені був свій отаман — найсильніший та найрозумніший козак.
Ведучий.
Отже сьогодні змагати­муться 3 курені. Почнемо з привітання команд: назва, девіз та емблема куреня (домашнє завдання).
Ведучий.
Добре, вважатимемо себе справжніми козаками, і відправимось у цікаву подорож до далекої ворожої фортеці, щоб визволити своїх друзів! Готові до випробувань?
Рушаємо в дорогу! Для далекої мандрівки треба набрати із собою провізії і покласти її на вози. Отже,
Перше випробування — «Збори провізії».
Умови конкурсу «Збори провізії» Направляючий кожної команди біжить із м'ячем у руках (провізія) до гімна­стичного мата (віз), кладе м'яч на мат і повертається до своєї команди, пе­редаючи естафету наступному. Далі те ж саме виконують всі члени команди.
Ведучий.
Молодці! Зібралися в до­рогу! Тоді сідаємо на своїх коней та вирушаємо у далеку подорож. Дорога дуже хвиляста, нерівна, тому на конях мчіть швидко, але уважно, перестри­буючи та оббігаючи всі перешкоди!
Умови конкурсу «Стрибки на конях»
Направляючий кожної команди пе­ресувається стрибками, тримаючи гімнастичну палицю між ніг (кінь), перестрибуючи через дерев'яні куби (перешкоди) до орієнтиру, назад по­вертатися стрибками по прямій, пе­редаючи палицю наступному.
Ведучий.
Ось і прискакали ми на своїх козацьких конях до болота, як же переправитися? Нам допоможе конкурс «Переправа»!
Умови конкурсу «Переправа» Учасник тримає в руках 2 дощечки розміром 20 х 30 см. Укладаючи на підлогу почергово кожну дощечку
Вікторина
1.   Коли виникло козацтво?
2.   Де розміщувалася Запорозька Січ?
3.   Назвіть види зброї запорізьких козаків.
4.   Як називався козацький човен? (
5.   Назвіть гетьманів козацького вій­ська.
Ведучий. Нарешті і дісталися ми во­рожої фортеці! Щоб визволити друзів, треба розібрати прохід у стіні, а саме витягти і перенести цеглини.
Умови конкурсу «Перенесення цеглин»
Весь курінь стає в колону з певною відстанню один від одного, передаючи м'ячі  один одному назад до лінії старту.
Ведучий.
Ось ви і знайшли своїх товаришів. Декого з них поранено, тому їх треба скоріш переправити в безпечне місце.
Умови конкурсу «Переправа поранених»
 В конкурсі беруть участь одночасно два учня із кожного куреня. Перший сідає на скейт, а другий тягне його за руки. Назад — навпаки.
Ведучий.
Настав час підбити під­сумки наших змагань. Слово нада­ється членам журі для оголошення остаточних результатів.
(Журі визначає переможців змагань та  нагороджує.)
Ведучий. З давніх-давен людям ві­домо: «Дерево життя — це гілочка, на якій ростуть три листочки. Пер­ший — символ минулого, другий — сучасного, а третій — майбутнього». Щоб правильно орієнтуватися в житті, щоб бути освіченою людиною, треба знати минуле свого народу, його істо­рію. Всім командам і гостям велика подяка! До побачення!

Завжди у пам'яті живі


Фон             (звучить мелодія „Журавлі”)
1.  ХХІ століття. Усе далі й далі відходять грізні роки Великої Вітчизняної війни. Але кожного року 9 травня ми відзначаємо День перемоги, і ніколи не згасне пам'ять про тих, хто поліг у боях, хто віддав своє життя для нашого щастя
2. Минають роки, відлітають у вічність. Минуло 65 років, відколи замовкли останні постріли гармат, настала тиша, прийшов на нашу землю мир довгожданий, вистражданий, оплачений найвищою ціною людського життя. Все далі відходять грізні і важкі роки Великої Вітчизняної війни, але не згасає пам’ять про тих, хто не шкодував своєї крові, свого життя. Кожен із нас поділяє думку, втілену в словах:
„Ніхто не забутий, ніщо не забуто”.
3.      Починаємо найсвятішу тему,
Вибираємо найщиріші барви.
Скільки світла в імені твоєму,
Скільки в ньому доблесті і слави.
Перемога! Ясна  Перемога –
Свято Миру, Свободи й Весни…
Ми доземно вклоняємось нині
Всім героям, звитяжцям війни
4.  Тим, у кого в 20 на скронях з'явилась сивина,
Тим, хто своїми руками борони тягав.
Тим, хто колгоспи з руїн піднімав,
Тим, хто сам дітей рятував,
Тим, хто переніс лихоліття війни,
Цю лінійку присвячуємо ми.
5.      Овіяне невмирущою славою, омріяне й вистраждане, гартоване у вогні,  на крилах весни лине до нас свято Перемоги.
1480 днів та ночей ішов наш народ до цього великого дня  від трагічної дати 22   червня  1941 року…
1.      Скільком їх світлий час надій, терзань і звершень…
Вогнем позначив 41-ий…
«Вставай, страна огромная» ( музика стихає, на фоні звучать слова )
2.  Мільйонам людей назавжди врізався в пам'ять перший день Великої Вітчизняної. Чорною тінню фашистської навали, димом пожеж, смертю і руїнами звалився він на нас. І враз неділя 22 червня 1941 року, мирний день відпочинку, обернувся довгими роками страждань.
3. Гула, стогнала і ревла земля,
Сивіли в горі мати і кохана…
В огні була Вкраїнонька моя –
Була війна жорстока, Вітчизняна.
Живі і мертві, мертві і живі
Герої наші – воїни-солдати,
Ми знаємо: у тій страшній війні
Змогли ви ворога здолати.
4. Це на світанку сталося колись:
Стривожений, із муками і жалем
Світ стрепенувся, кров’ю вмить заливсь,
Неначе розпанаханий кинджалом.
Війна на зустріч молодому дню
Із гуркотом, із брязкотом котилась,
Лавиною метала і вогню
На нашу землю й долю навалилась. 
5. Спинись, проклятий супостате,
На світ востаннє подивись:
За тіло матері розп'яте
Сини на пару піднялись. 
1.  У бій за наші ниви,
За ясний сміх дитячий,
За юний спів щасливий,
За славний труд гарячий.
Вперед, полки суворі,
Під прапором свободи,
За наші ясні зорі,
За наші тихі води. 
2Сонце палило нестерпно,
Гнулось садове гілля.
Падали яблука в серпень,
Глухо стогнала земля.
Рвали снаряди їй груди.
Всюди гриміла війна,
Падали скошені люди,
Їх  не щадила війна.
3.  Мільйони людей забрала Велика Вітчизняна війна. Це важко усвідомити. Смерть однієї людини - це трагедія. А коли мільйони... 
4.      Це все було… Були німі кургани,
Війна ішла не на життя – на смерть.
Гриміли залпи і ятрились рани,
І світ ішов, здавалось, шкереберть…
5.      Чорний смерч війни спопелив 27 мільйонів життів. У кровопролитній битві з фашизмом Україна втратила кожного 6-ого свого жителя. Імена наших земляків навіки занесено в скрижалі пам’яті жертв найстрахітливішої з усіх війн…
1Страшні сліди залишила війна. На території України в руїни та згарища перетворили фашисти 114 міст і 28 тисяч сіл.
2Дорогою ціною дісталася нам перемога...
3. Ми не забудемо нічого,
Забути сил у нас нема,
І смерть малого і старого
Вам не обійдеться дарма!
4.  Війна далека, але пам'ять близько:
На кожнім кроці, в кожнім із сердець.
Ми голови схиляєм низько-низько
І до могил приносимо вінець.
5. Постій. Задумайсь. Охолонь.
І вслухайсь в тишу цю магічну…
О ні! Тут Вічний не вогонь –
Тут пам'ять вічна!..
1.  Вшануємо світлу пам'ять тих, хто поклав своє життя на вівтар Перемоги, хвилиною мовчання.             
                                          ( Хвилина мовчання )    
2.  Упав Берлін.
Іще боями
гула розвихрена земля,
а вже з барвистими квітками
вступила тиша на поля.
І сходив мир на доли й води
і в гарячковий стук сердець.
Удари з заходу і сходу сказали ворогу: "Кінець!"
Кінець! Незборна правди сила,
замовк гармат охриплий спів.
Кінець. І тиша оглушила людей,
що звикли до громів.
І всі звели до сонця чола,
що довго снилось їм у млі.
І стало тихо так навколо,
мов не було іще ніколи
такої тиші на землі.
3. Кожен рік віддаляє нас від тієї незабутньої і великої, переможної весни 1945 року. Та живою, невмирущою є пам'ять про тих, хто ціною власного життя відстояв мир, свободу та незалежність Батьківщини, врятував світ від фашистської навали.
4. Війна, котра прийшла на українську землю червневим ранком 1941 року, увірвалася до кожної сім’ї, до кожної оселі, відібрала мільйони молодих життів.
5. Проте, наш народ залишився незламним у титанічній битві, рівній якій не знала історія. Боровся за свободу і переміг. Серед тисяч солдатських автографів на стінах Рейхстагу було чимало українських імен.
1. Велика Вітчизняна війна пройшла через наші серця, стала частиною всенародної і сімейної пам’яті.
2. 9 Травня – це свято нашої світової слави, нашої величі.
3.  Але ще – це свято зі сльозами на очах. Бо хто поверне загиблих рідних та близьких? Хто втішить біль серця і зітре сльози?
4. Ідуть роки, але війна не забувається. Знову і знову вона озивається у свідомості поколінь.
5. Скільки б не пройшло часу, ми завжди пам’ятатимемо героїчну оборону Москви, Брестської фортеці, легендарного Севастополя. Вічно пам’ятатимемо тих, хто перетворив у твердиню Сталінград і Ленінград, громив ворога на Курській дузі, форсував Дніпро, штурмував Кенігсберг, а потім визволяв столиці Європи та обіймав союзників на Ельбі.
1. Не забути ніколи цього ні нам, ні нашим дітям та онукам.
2 Пам'ятайте! Через віки і роки пам'ятайте про ту страшну війну, яка принесла горе майже у кожну хату! Пам'ятайте воїнів, які захищали нашу Батьківщину від фашистської навали!Сивочолих ветеранів, у яких до цієї пори не загоїлись рани! Пам'ятайте тих, хто вже ніколи не повернеться, тих, хто не долюбив, у кого так і не здійснилися мрії,  хто поліг у боях, визволяючи села і міста не тільки України, а й Європи.
3. Велика Вітчизняна… Довго заростали окопи травою. Давно відшуміли бої. Тож сьогодні і завжди молоде покоління повинно берегти пам'ять про всіх, хто відстояв Батьківщину у тій страшній війні, берегти і шанувати прадідів, стояти на варті миру, щоб ніколи не повторилась та біда, яку пережив народ у 1941 – 1945 роках.
Разом:  Зі святом! З Днем ПЕРЕМОГИ!!!
                                                  Пісня «День Перемоги»

Конкурс «Міс Білосніжка»

( Звучить музика Чайковського . Танок феї Драже )

Ведучий . Це було дуже давно . В одній далекій країні жила королева
незрівняної краси .Королева дуже любила вишивати ; і на початку нашої розповіді вона сиділа , вишиваючи біля вікна . Чи то вітер повіяв , чи королева побачила щось їй немиле , але вона здригнулася і вколола собі голкою палець . Три краплі крові впали на сніжно- біле полотно .
            Королева глянула на ті краплі , що червоніли на вишивці і замріялась :
« Яка б я була щаслива , якби  мала маленьку доню з губами червоними ,не-
Наче кров , білим   , як сніг , личком , а коси в неї , щоб були темні , мов чорне дерево!»
            Мрія королеви здійснилася . Народилася у неї донечка , назвали її
Білосніжка . З того часу минуло вже кілька століть , але маленькі дівчатка
Добре памятають про красуню Білосніжку . І кожна з них мріє нею стати .
Тепер настав час познайомитись з нашими Біло сніжками . Давайте запро-симо конкурсанток на сцену !
(під музику виходять конкурсантки)
  1. Конкурс« Перше побачення»
Учасниці демонструють глядачам і журі вечірні сукні , мистецтво макіяжа, оригінальність зачісок , уміння триматися на сцені . Ведучий представляє кожну конкурсантку , розповідає про її захоплення , пристрасті  . 
 Ведучий .Але життя Білосніжки було не таким вже й безхмарним .Ще в
ранньому дитинстві залишилася вона без  мами .Самотній король       оженився знову .Нова королева красою не поступалася  Білосніжчиній мамі , тільки душа в неї була чорна і зла . Королева страшенно боялася ,
що Білосніжка підросте і стане найкрасивішою в королівстві й на землі .
      Незважаючи на це , Білосніжку любили всі в палаці – не лише за красу,
а також за добре серце і чарівний голос .
2 .Конкурс «Пісня»
Кожна учасниця повинна проспівати свою улюблену пісню .
Ведучий . Королева насолоджувалась , принижуючи пасербицю, але день
за днем гарнішала .Нарешті настав день , коли королева запитала в чарівного дзеркала : - Дзеркало , скажи мені : наймиліша я чи ні ?
Чарівне люстерко помовчало трохи , а потім сказало :
Чудове , як завжди , обличчя твоє ,
Але в королівстві миліша вже є .
Мов кров , її губи , волосся- мов нічка,
А личко , як сніг …
Її звуть Білосніжка !
Обличчя королеви з великої люті стало бліде , як сметана .Вона прожогом
вибігла з покоїв , звеліла вірному мисливцю завести Білосніжку до лісу і
там покинути  саму . Вона залишилася сама в дрімучому лісі . Та раптом ліс розступився і перед нею відкрилася гарненька хатка на галявині . Дівчинка зайшла до хатки . Господарів не було вдома . В будиночку був такий безлад !  «Напевно, тут живуть діти , у яких немає мами , - подумала
Білосніжка .- Бідолашні потребують догляду . Ну що ж , доведеться мені тут прибрати в хаті».
3 . Конкурс « Чистюля»
Для різних груп різні за складностями завдання .
  1. Гномики порозкидали свій посуд .Необхідно посортувати тарілочки ,
чашечки , ложечки за однаковим візерунком .
  1. Гномики розкидали свої шкарпетки . Необхідно розкласти їх по парах.
  2. У гномів був чудовий портрет , який вони ненароком розбили.
Необхідно скласти і склеїти шматочки картини .
Ведучий . А в цей час … Додому повернулися гноми – господарі лісової
хатинки .Вони побачили Білосніжку ,швидко потоваришували і стали жити разом .   
4 .Конкурс «Танок»
Дівчатка танцюють вальс . В конкурсі їм допомагають хлопчики.
Ведучий .Ніколи ще не було в гномів такого чудового життя!  Кожний ранок вони починали з зарядки, вдень – працювали , а ввечері танцювали і гралися з Білосніжкою .
5.Конкурс « Мода ХХІ ст. »
На розсуд глядачів дівчатка демонструють костюми , виконані з незвичайних матеріалів , самих фантастичних форм .
Ведучий . А тим часом в палаці зла королева взяла дзеркальце , підійшла
І запитала , як звичайно :
- Дзеркало , скажи мені : наймиліша я чи ні ?
Дзеркало потьмарилося , а тоді щиро сказало:
Красиве , як завше , обличчя твоє ,
Та в хатці у лісі прекрасніша є .
Живе вона в гномів , ласкава та ніжна ,
Красуню ту  кличуть усі –Білосніжка !
Розлютилася вона і отруїла принцесу . Білосніжка заснула …Нарешті чутки про сплячу красуню дійшли до прекрасного принца. Вони так заполонили його уяву , що він осідлав свого коня  і теж поїхав у мандри , щоб побачити Білосніжку. Побачивши дівчину чарівної краси , він закохався . Сила кохання розбудила принцесу . всі почали готуватися до весілля .
6. Конкурс « Одягни наречену »
Кожна конкурсантка отримує клаптики тканини і мотузочки . Необхідно
оригінально одягнути ляльку за певний час .
Підведення підсумків .
Нагородження .
                    Номінації конкурсу .
1. Міс Білосніжка .            2. Міс Посмішка
3. Міс Грація .                    4. Міс Шарм   .
5. Міс Чарівність .              6. Міс Винахідливість .
7. Міс Мудрість .                8. Міс Артистизм .
9. Міс Впевненість .          10. Міс Крихітка .

Брейн – ринг на екологічну тему
1-й веду ч и й.
Доброго дня, до­рогі діти і гості, а також всі присутні у цьому класі! Ми знаємо, що всі ви надзвичайно любите природу, адже не знайдеться людини, яку б не ва­били ліси та поля, луки і водойми, не чарувала блакить неба, не захоплю­вав спів пташок.
2-й веду ч и й.
І тому нашу сьо­годнішню гру ми присвятили еко­логічній тематиці. Вона має назву «Люби, знай і оберігай природу рід­ного краю».
Отож, давайте оплесками зустрінемо наші команди. (Входять команди,)
В є д у ч а (вчитель).
І, як завжди, у змаганні настає вирішальний мо­мент, ми дізнаємося, хто є суддями екологічного турніру. (Представлен­ня журі.)
У них на столах є фішки з позначкою «Люби, знай і бережи природу». Ці фішки будуть вручати команді за краще виконання, і тому виграє та команда, в якої з'явиться більше фішок.
Ведучий.
Але нам усім цікаво, як називаються команди. Тому оголо­шується перший конкурс— «Візитка команди». (Команди повинні сказати назву команди, у віршованій формі роз­повісти про себе.) Зачитуються вірши­ки, потім легенди.
Команда І «Конвалія»
Із зеленої сорочки, що зіткав весною гай,
Білі дивляться дзвіночки. Як зовуть їх — відгадай?
Це конвалії у гаї на галявині цвітуть.
І ніде, ніде немає кращих квіточок, мабуть!
ЛЕГЕНДА
Один із давньогрецьких міфів твер­дить, що конвалія виникла із сліз бо­гині мисливства Діани. Коли богиня під час полювання забралась в глухі хащі лісу, то на неї напали розбій­ники. Діана кинулась втікати. Вона гірко плакала, ці краплинки пере­творювались на чарівні запашні кві­точки конвалії.
Квіти подібні до перлин, щасливого сміху лісової Мавки, яка вперше від­чула радість кохання.
Команда II «Волошка»
На просторах поля золотого
Сині зірочки тремтять,
Мов шматочки неба голубого,
Виграють, виблискують, горять.
ЛЕГЕНДА
Синій колір — це символ краси, чис­тої радості. Назва волошки походить від слова колоти. Справді, в деяких волошках листочки колючі, тому їх обминає худоба на пасовищах. Її на­зивають волошка, васильок, сердеч­на трава, польова троянда.
Існує така легенда. Якось у полі хло­пець Васильок косив жито. Саме тоді там бавились русалки. Одній дуже припав до вподоби Васильок. Зача­рувала вона хлопця — він пішов за русалкою. Русалка не захотіла від­пускати хлопця, не забажала розлу­чатися з ним. От і надумала оберну­ти Василька на гарну польову квітку, що синім кольором нагадувала синь води. Відтоді щороку літньої пори, коди зацвітають сині волошки, в жи­тах бавляться русалки, плетуть із цих гарних квіточок віночки та прикра­шають ними свої голівки.
Команда ІІІ «Фіалка»
Я зраненька прокидаюсь,
І на мене кожну мить
Виливає ніжні барви
Неба чистого блакить.
Пелюстки бузково-сині,
Наче крапельки чорнила.
Запашні ми, любий друже,
І тому нас люблять дуже.
ЛЕГЕНДА             
— Був у матері один-єдиний син. Ви­ріс він, і покликало його життя у да­лекі краї. Все не міг зібратись поїха­ти провідати матір, все думав, що ось скоро поїде. Та все відкладав.
Одного разу зустрів чоловіка зі сво­го села, який йому розповів, що його мати не відходить від вікна — все че­кає його.
Розчулив чоловік синове серце; зібрав­ся він у дорогу. А тут телеграма — померла мати. Полинув він ластівкою, та було вже пізно. На її могилі поба­чив лише невеличкий букетик фіа­лок, що ніби вдивлялися в нього свої­ми очицями.
Опустився він перед ними на коліна та все питає: «Чому ви так на мене диви­теся? Що ви хочете сказати мені?»
А фіалки мовчали і тільки хитали голівками, ніби хотіли сказати, як довго чекала на нього ненька.
Другий конкурс: «У світі цікавого»
1.   Чому кішка часто вмивається?
                                       
(Вбиває запах)
2.   Як мухи тримаються на стелі? (На ногах є присоски.)
3.   Чому кажуть: «Зір, як у Орла»? (Із висоти 3 км бачить у траві мишу.)
4.   Скільки пташок доживають до вес­ни? (Із 10 синичок— лише одна)
5.   Назвати птахів, які зимують у на­шій місцевості?
6.   Хто подорожує у повітрі на нит­ці? (Маленькі павучки можуть від­летіти на 10км.)
7.   Чи бувають перелітними звірі? (Кажани летять у вирій.)
8.   Де раки зимують? (У норах під во­дою)
9.   Хто із своєї шкіри вилазить?( Раки і змії, що линяють.)
               Добре, діти, ви добре обізнані зі світом цікавого в природі.
Третій конкурс: «Веселі старти»
Зараз я запрошую вас на «веселі стар­ти» звірів.
—       У програмі змагань:
    Біг на 10 метрів (заєць);
    стрибки у висоту (лось);   .
    стрибки у сніг (тетерева);
    слалом, або біг із гори з перепо­нами (заєць);
    повітряні акробати (білочка);
    біг під землею (кріт).
   На великій лісовій галявині зібралися різні звірі: лосі, зайці, білочки, кроти, білочки-летяги, тетерева. Вам потріб­но сказати, хто із них найшвидкіший, визначити чемпіона зі стрибків у ви­соту, сніг, воду та інших видів спорту. За роботу, друзі! У вашому розпоряд­женні — 5 хвилин. Навпроти кожно­го виду спорту ви пишете назву тварини-чемпіона.
Четвертий конкурс — «Математич­ний»
А тепер спробуємо перевірити ваші математичні здібності з природни­чим сюжетом. 
1.   В одній ялиновій шишці містить­ся І25 насінин. Скільки насінин у 5 шишках?(625насінин)
2.   Для вирощування саджанців виш­ні кісточки висівають на відстані
9 дм одна від одної. Скільки сад­жанців можна посадити у ряду за­вдовжки 54 дм? (7 саджанців)
3.   Щоб полити одне молоде деревце, необхідно принести 12 відер води.
Скільки потрібно відер води для 10дерев? (120 відер)
4.   Бегемот з'їдає за добу 40 кг трави, а корова може з'їсти стільки трави,
скільки два бегемоти. Скільки тра­ви з'їсть корова? (80 кг)
5.   Шпаки за день приносять у гніздо 800 комах. Пташенят необхідно годувати 22 дні. Скільки шкідливих комах з'їдають пташенята одного
гнізда? (17 600 комах)
Хвилинка-цікавинка
В Індії живе павук, який може не їсти 18 років.
Язик у жирафа — 60 см довжи­ною.
Геопард — найшвидша тварина у світі.
Найповільніша тварина у світі — лінивець.
Жирафа — найвища тварина сві­ту (15 м),
П'ятий конкурс: «Цікаві тести»
1. Які риби виживають при 45° мо­розу?
а)  Карасі;
б) щуки;
в) коропи.
2. Що для мавпи є хвіст?
а) Рука;
б) нога;
в) руль.
3. Де у коника орган слуху?
а)  На голові;
б) чує ногами;
в) на животі
Шостий конкурс:«Впізнайте мене»
Скарга № 1
Ох, не люблять мене люди! Голос мій не подобається, і очі, кажуть, у мене негарні. Вважають, що я приношу горе. А чи так це? Якщо б не я, дехто сидів без хліба. Так добре помір­куйте, ображати чи поважати мене потрібно? (Сова)
Скарга № 2
Сама знаю, що не красуня я. Деякі не терплять моєї присутності, намагаються втекти, а то ще й камінці шпурляють. За що? Не всім же бути гарними. А користь від мене — ве­лика! (Жаба)
Скарга № З
Зі мною пов'язана назва першого вес­няного місяця, Я дарую людям дуже цілющий, смачний напій. А люди зло­вживають цим шматуючи і ріжучи мій стовбур. І я після цього гину. А могла б дати ще багато користі! (Береза)
Хвилинка веселих забав.
 Ведучи й.   Ви жирафа знаєте?
Учас н и ки.   Ні.
Ведучий:  Так він о-о-от такий! (Показує рукою вгору та витягуєть­ся навшпиньки.)
(Учасники повторяють.)
В є д у ч и й. Ви слона знаєте?
Учас н и к и. Ні.
Ведучи й. Так він о-о-от такий. (Розставляє руки широко, піднімаю­чи вгору.)
Гра продовжується характеристикою зайчика. При цьому ведучий, а за ним — усі діти присідають навпочіп­ки, тримаючи зігнуті в ліктях руки. Під час цього етапу доти мають сиді­ти одне біля одного. Закінчується гра досить несподівано.
В є д у ч и й  Ви бичка бачили?
Учасни к и.  Ні!,
Веду ч и й. Так він ось який! (Ве­дучий легенько штовхає плечем свого сусіда так, щоб він, втративши рів­новагу, зробив теж саме зі своїм сусі­дом. Утворюється веселий ланцюжок, який падає)
Сьомий конкурс — «Загадки про рослин»
1. Живе один батько і тисячі синів має, Всім шапки справляє, а собі не має.
                                                                                          (Дуб і жолуді)
2.   Ніхто не лякає, а вся тремтить. (Осика)
3.   Зелена, а не гай, біла, а не сніг, кучерява, та без волосся. (Береза)
4.  Я – дерево-красень звуть мене...  (Ясен).
5. Весною росте, літом цвіте,
Восени осипається,
Зимою відсипається,
А квітки — на медок,
Лікує від грипу кашлю і хрипу. (Липа)
6. Серед літа —метелиця:
Пух летить і стелиться. (Тополя)
7. Цвіте синьо, лист зелений,
Квітник прикрашає,
Хоч мороз усе побив— його не займає. (Барвінок)
8. Із мішка — на забаву,
А з пляшки — на приправу. (Насіння соняшника)
9.   Має шкір сім, витискає сльози всім. (Цибуля)
10.Головата, дженджуриста, а нога одна. (Капуста)
Підбиття підсумків гри, визначення переможців.
Нагородження переможців.
У ч и т ель. Людина — це частина природи. І саме природа ми зобов'язані своїм існуванням, своєю могутністю.
В е д у ч и й: 
Природа нам — як рідний дім.
Вона усім — як мати.
Щоб лад завжди був в домі тім.
 Про це нам треба дбати.
В природу із добром іди,
Вона ж тобі — як мати,
 Й пташки на різні голоси
Співатимуть для тебе.















      


Комментариев нет:

Отправить комментарий